Virálny marketing (Vírusový marketing) - Marketingová metóda využívajúca hlavne sociálne siete na propagáciu výrobku, služby, značky, firmy, diela....
Dobrovoľne šírená reklama.
Metóda motivuje užívateľov zdielať reklamný obsah tým, že z príjemcu spraví následného dobrovoľného šíriteľa. Názov techniky vychádza z podobného princípu, ako vírus využije svojho hostiteľa na svoju reprodukciu a ďalšie následné šírenie. “Virálny” obsah sa teda ďalej šíri ľuďmi, ktorí s nim prišli do styku.
Metóda využíva jednoduchý fakt, že ľudia majú tendenciu dobrovoľne a iniciatívne informovať svojich známych o výrobkoch, službách či informáciách, ktoré sami považujú za hodné pozornosti. Podoba s vírusovou epidémiou je i z dôvodu, že sa šíri bez kontroly svojho iniciátora. Pozor iniciátor po vypustení, stráca kontrolu nad ďalším šírením. Táto podobnosť s vírusovou infekciou jej veľmi dôležitá.
V podstate ide o tradičné ústne podanie, ale v novodobej elektronickej forme.
Vírusový marketing je obľúbený hlavne vďaka svojej jednoduchosti spustiť marketingovú kampaň s pomerne nízkymi nákladmi. Hoci sa Virálny marketing na prvý pohľad zdá ako veľmi jednoduchý a účinný, v praxi to už také jednoduché nie je. Samozrejme si metoda žiada dobrý nápad a ešte lepšie prevedenie a až potom možno očakávať dobrý výsledok.